Zarządzanie instytucjami artystycznymi - Uniwersytet Gdański
Bloki tematyczne
- kultura i sztuka
- zarządzanie i marketing
Opis kierunku
Oferta na rok 2023/2024
Zarządzanie instytucjami artystycznymi to studia, podczas których studenci rozwijają kompetencje językowe w języku angielskim w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego biznesowego. Specjalność sceniczno-menadżerska jest połączona z kształceniem artystycznym w Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Studenci poza przedmiotami uniwersyteckimi, uczą się pracy aktora musicalowego. Specjalność menadżerska to liczne warsztataty artystyczne i przedmioty uczące rozumienia sztuki współczesnej oraz jej historii. Studenci mają wpływ na program studiów - zgłaszają swoje propozycje warsztatów, spotkań i fakultetów, pomagają w ich organizacji i poznają „od kuchni” świat działań instytucji artystycznych.
Przedmioty brane pod uwagę w procesie rekrutacji
- język angielski
- język polski
- jeden przedmiot do wyboru spośród: historia, historia sztuki, WOS, drugi język obcy, wiedza o tańcu, historia muzyki, matematyka, filozofia, język łaciński i kultura antyczna
Przykładowe przedmioty nauczania (w zależności od specjalności)
- Krytyka artystyczna
- Podstawy prawne działalności kulturalnej
- Marketing, reklama, PR
- Śpiew
- Gra aktorska
- Taniec
- Sztuka radia i telewizji
- Ekonomia kultury
- Najnowsze europejskie modele zarządzania i promowania kultury
Specjalności
- sceniczno-menadżerska
- menadżerska
Możliwości zatrudnienia
- instytucje kultury: teatry, galerie, domy kultury, wydziały kultury przy urzędach miasta
- promocja i reklama, edukacja, organizacja i zarządzanie działaniami artystycznymi
- przy organizacji różnorakich wydarzeń artystycznych (np.: koncertów, festiwali, wystaw, happeningów, wydarzeń edukacyjnych i innych)
- praca z zagranicznymi ekspertami i artystami
Możliwość rozwoju
- studia podyplomowe, doktoranckie